Wat is CRM eigenlijk?


Over wat CRM is en hoe het bijdraagt aan klantgericht werken

Wat is CRM eigenlijk?

 

Gratis e-boek

 

Waarom deze whitepaper lezen?

Vindt u het belangrijk om uw klanten centraal te zetten, maar bent u nog niet zo bekend met de voordelen en mogelijkheden van CRM? In dit whitepaper behandelen we alle aspecten van CRM zoals strategie, software, valkuilen en hoe u niet alleen klantvriendelijk, maar ook klantgericht kunt gaan werken.

Vaak wordt ook nog gewerkt vanuit Excellijsten, Outlook, Acces, Sharepoint of zelf ontwikkelde software. Elk bedrijf, klein of groot, wil dat er ergens informatie wordt vastgelegd waar je inzicht in kunt hebben. De vraag is of je de data die is vastgelegd ook weer goed en eenvoudig kunt gebruiken voor bijvoorbeeld sales, marketing of service doeleinden.

Simpel gezegd is CRM een strategie voor bedrijven die het belangrijk vinden om hun klanten, patiënten, leden etc. centraal te zetten. Door de klant beter te leren kennen en dit vast te leggen in CRM software creëer je waarde voor de klant én het bedrijf. Door die klantwaarde op de juiste wijze in te zetten kan er een win/win situatie ontstaan waar beide profijt van hebben. Essentieel hierbij is klantgericht ondernemen waarbij er niet alleen van binnen het bedrijf naar klanten wordt gekeken maar juist ook vanuit de klant naar uw bedrijf.

Om duidelijk te maken wat CRM nou eigenlijk is, behandelen we in dit whitepaper de volgende onderwerpen:

  • Wat is CRM?
  • Het belang van klantgericht ondernemen
  • Voor wie is CRM bedoeld?
  • CRM strategie & software
  • Wat zijn veel voorkomende CRM valkuilen?

Dit whitepaper is bedoeld voor organisaties die het belangrijk vinden om klanten centraal te zetten, maar nog niet zo bekend zijn met de mogelijkheden van CRM. We doorlopen in dit whitepaper alle aspecten, aandachtspunten en valkuilen van CRM.

 

Gratis e-boek